Monday, March 3, 2008

Minggu yang sibuk

Hi jumpa lagi,
Aku janji nak beritahu tentang cara membina website dan promote affiliate program, tapi aku tangguh dulu sebab tiada masa, tapi takpe ia akan datang..

Sekarang tengah sibuk buat keyword research tentang website baru aku.
Keyword research ni sangat penting, kalau anda salah optimized kan keyword, website anda takkan dapat traffic dari search engine. Tak guna dapat top ranking untuk keyword " aku kaya" kalau tak ada orang taip perkataan itu. So remember, keyword research is very important bila nak buat website promoting affiliate program. Pilih keyword yang banyak dicari dan boleh convert kepada sale.

Kalau anda dah ada website tetapi not good in search engine, anda boleh tukar dan repair balik site anda itu. Find the best keyword related to your website. Optimized that keyword so that it got top ranking in search engine. Tak dapat kat Google, dapatkan kat Yahoo atau MSN.

Bagi mereka yang promote Adsense, cuba guna cara ini untuk mendapat klik yang tinggi pada Adsense anda. Design your navigational menu like Adsense. Navigational menu in the right and Adsense in left. It's work.

Anda akan lihat navigational menu dan Adsense lebih kurang sama, tak tahu nak beza, cuma kat Adsense ada Ads by Google itu saja. Cuba letak perkataan "Sponsored Links" jika takut diwarning oleh Google.
Jadi cuba guna cara ini, mungkin income dari Adsense anda akan bertambah, mana tahu...

ok, jumpa lagi....
Baru baru ini saya telah cuba SBI , cara memudahkan setup website pertama. Pada pedapat saya ia memudahkan process mencipta website dan anda akan dapat pendapatan tinggit sekelip mata.

Bukan free tapi sekali bayar bolehlah duplicate ke 10, 20 atau 100 websites! Ada money back guarantee lagi kalau tidak puas hati tetapi saya rasa anda tidak akan menyesal setelah 1-2 minggu menggunanya.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home